onsdag 16 december 2009

Julkortsvånda

Varje år köper jag julkort som aldrig blir skickade och det beror inte på att jag inte blir färdig med dem i tid eller att jag inte har råd att frankera dem. Jag kan inte heller skylla på att tid eller ork saknas. Det beror helt enkelt på min usla handstil. De kantiga bokstäverna som olydigt vägrar stå efter varandra i ordnade led.

Jag vet mycket väl att jag med datorns hjälp lätt kan få pli på bokstäverna med ett enkelt knapptryck men vad hjälper det?
Rimversen ska ju klippas till och friseras innan den sedan placeras på julkortets insida och pyssel har aldrig varit min kopp med te.

Även i år har jag köpt små gulliga kort med gammeldags julmotiv. Även i år har jag lagt ner timvis med tid på en rimvers och även i år vet jag att mina julkort aldrig kommer att få se insidan av en rödmålad postlåda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar