fredag 15 april 2011

Charmigt kaxig

Den ska vara svart eller möjligen snyggt mörkt brun med rymliga fickor och fack. Den ska vara stor men ändå smidig och smärt. Jag vill inte att den ska ta för mycket plats eller i fel syfte dra uppmärksamheten till sig av eventuella betraktare eller förbipasserande. Jag vill heller inte att den ska ta fokus från den som bär den.

Därför ska den vara följsam och utstråla självförtroende i form av en mjuk men lagom tilldragande kaxighet. Varje gång man betraktar den. Ja, om det så är femtielfte gången man ser den, ska man njuta av de uppenbara detaljerna och varje gång förvånas över att man upptäcker nya små egenheter. När man håller i den ska man förtjusas och förvånas över att denna lilla rymliga skönhet inte bara utstrålar hållbarhet utan även känna att här har vi en som kan konsten att bära upp det den är fylld av även när den inte är packad och redo för någon form av uppdrag, nämligen hög kvallite till ett rimligt pris.

Vad åldern beträffar ger några extra år bara charm och platina åt utsidan och i en av de väl dolda innerfickorna har, om det fått gå några år en härligt lång och spännande historia hunnit tagit plats. En historia som med tiden märkt även insidan med sin charm.

Nu, när jag vet vad jag vill ha, återstår det bara att hitta min lilla pärla till väska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar