söndag 18 juli 2010

Hej på er!

Sänder er ett vykort och en liten semesterhälsning och hoppas att ni som jag, njuter av ledighet och svala sommarkvällar vid grillen.

Den första semesterveckan har jag tillbringat i Stockholm med omnejd. En vecka då sov- mornarna varit obefintliga, ”arbetsdagarna” som ”bredvid-åkare” eller som vi benämns i åkeribranschen ”matsäck” varit långa, händelserika och vissa av dem riktigt spännande. Jag har besökt matserveringar med varierande kvallite på både matutbud och service. Jag har i ”jobbet” fått så gott som dagliga kändissafariturer i de finaste av Stockholms kvarter. Då har jag förstås som den sanna kändisjägare jag är sökt med ljus och lykta för att om möjligt få en glimt av någon slags kändis men tyvärr, utan resultat.

Arlandas inre utkanter har jag vistats i nästan dagligen. Inte några direkt glamorösa platser att semestra på men dock så pass ”hemliga” att jag tvingats låta mig visiteras av uniformklädda vakter och i vissa fall har dessa även bett om att få se min legitimation.

Värmen har nästintill tagit knäcken på mig under den gångna veckan. Utan luftkonditionering och välfyllda vattenflaskor hade det aldrig gått vägen. Visst, det är jätteskönt med sommarvärme men då inte den svettigt, klibbiga tropikhettan utan den svenska sorten då solen går att vistas i och skuggan och vinden ger svalka.

Nästa vecka följer jag de vindar som blåser mot norr och när jag tittat på väderkartan ser det inte ut som att de vindarna ska innehålla någon tropikhetta men jag packar för säkerhets skull ner både långbyxor, shorts och regnrock för vädret kan man aldrig lita på.
Solvarm kram Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar